Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

Η αξία σου

 Το μυστικό για να έχεις αυτοπεποίθηση είναι να πιστέψεις στον εαυτό σου και να ζεις την καθημερινή σου ζωή χωρίς να αμφιβάλλεις για αυτόν. Δυστυχώς έχουμε όλοι υποστεί ένα ψεύτικο προγραμματισμό από το οικογενειακό και το κοινωνικό μας περιβάλλον...

Έτσι, πιστεύουμε ότι η αξία μας βασίζεται στο τι θα πουν ή πως θα φερθούν οι άλλοι και επικρίνουμε τον εαυτό μας αν το αποτέλεσμα των ενεργειών μας δεν είναι το επιθυμητό. Κάθε φορά που γίνεται αυτό, ενεργοποιούνται τα εσωτερικά μας τραύματα και οι σκοτεινές πλευρές του εαυτού μας και βιώνουμε συναισθήματα όπως ντροπή, φόβο, ενοχές, αυτοαμφιβολία, ανησυχία, πικρία, θυμός κλπ..

Έτσι, αισθάνομαι ότι χάνω την αξία μου όταν
οι άλλοι με επικρίνουν ή με απορρίπτουν, είναι καλύτεροι από εμένα σε κάποιους τομείς, είναι πιο μορφωμένοι πιο πλούσιοι, έχουν μεγαλύτερο σπίτι, είναι πιο όμορφοι κλπ.

Αισθάνομαι ότι δεν αξίζω όταν
έχω κάνει λάθη, δεν έχω περάσει στις εξετάσεις ή έχω πει βλακεία,
δεν έχω καταφέρει ακόμη το στόχο μου και δεν έχω τα επιθυμητά αποτελέσματα σε μια προσπάθεια μου,
θεωρώ ότι κάποιος άλλος είναι πιο δημοφιλής από εμένα στην παρέα μου,
νομίζω ότι ο σύντροφος μου δεν μου είναι πιστός,
βαριέμαι ή απλά δεν έχω αρκετό χρόνο να εκπληρώσω όλες τις υποχρεώσεις μου.

Η αλήθεια είναι ότι η αξία μου είναι δεδομένη ακόμα και όταν οι άλλοι:
Δε συμφωνούν μαζί μου και έχουν διαφορετική γνώμη.
Δε με επιδοκιμάζουν.
Δε με επαινούν.
Δε με βοηθούν.
Δε με εμπιστεύονται ή δυσπιστούν.
Με ειρωνεύονται ή γελούν με αυτά που λέω.
Μου λένε ψέματα.
Μου επιτίθενται λεκτικά.
Μου δίνουν συμβουλές και θεωρούν τους εαυτούς τους ειδήμονες.

Για να αξιολογήσεις τον εαυτό σου και να δεις τι σε κάνει να αμφιβάλλεις για την αξία σου, παρατήρησε ποιες καταστάσεις σε κάνουν να ταράζεσαι ,να θίγεσαικαι σου ενεργοποιούν συναισθήματα όπως ντροπή και δήλωσε στον εαυτό σου γραπτά ή προφορικά πριν πας για ύπνο ή μόλις ξυπνήσεις ή ακόμα τραγούδησε κατά της διάρκειας της ημέρας κάποιες θετικές προτάσεις..

Αξίζω ακόμα και όταν κάνω λάθη.
ή
Νιώθω ασφαλής ακόμα και όταν οι άλλοι διαφωνούν μαζί μου.
ή
Αξίζω ακόμα και όταν οι άλλοι δεν με επαινούν κλπ.

Το ρήμα αξίζω, είναι το κυρίαρχο ρήμα της ζωής σου και με αυτό να πορεύεσαι. Να αισθάνεσαι την αξία σου σε κυτταρικό επίπεδο και να είσαι πιστός στον εαυτό σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου